باورهای غلط و درست ازدواج

باورهایی که برای ازدواج منطقی و درست هستند را پیدا کنیم


بارها شنیده‌ایم که برای خوشبختی عشق لازم است ولی کافی نیست، عشق به ما نیرو، استقامت، جرات، پشتکار، امید، هیجان و انگیزه حرکت می‌دهد تا با آگاهی، عقل و درایت و تلاش رودخانه متلاطم زندگی را به سلامت طی کنیم. بدون آگاهی و تعهد، عشق، تنهایی ما را به هیچ‌جا رهنمون نخواهد شد.

مطالعه بشتر : تاریخچه لباس عروس سفید

باورهای غلط  ما انسانها درباره ازدواج چیست ؟ 

  • اساس ازدواج فقط و فقط عشق است عشق کافی است.
  • عشق مال داستانهاست و در زندگی واقعی وجود ندارد.
  •  ازدواج راهی برای سعادتمند شدن است.
  • ازدواج راهی برای تضمین زندگی فرزندان است.
  • ازدواج راهی برای پیشگیری از انحراف فرزندان است.
  • ازدواج راهی برای فرار از مشکلات است.
  • ازدواج راهی برای جلب رضایت والدین است.
  • دوستی قبل از ازدواج، تضمین کننده یک  ازدواج موفق است.
  • حالا ازدواج می کنم و بعد «او» را تغییر می دهم.
  • باید با کسی ازدواج کرد که از همه نظر کامل باشد.
  • زن باید وارد یک زندگی کامل شود.
  • مهم این است که جوان ازدواج کند، بقیه مسایل حل می شود.
  • یک ازدواج هرچند ناموفق بهتر از تجرد است.
  • ازدواج و انتخاب همسر به شانس بستگی دارد! می‌گویند ازدواج هندوانه دربسته است.
  • اگر ما شانس را به عنوان سرنوشت محتوم در نظر بگیریم دیگر تلاش، اختیار، کوشش، تفکر و در یک کلام هستی بی‌معنی خواهد بود. تفاوت انسان‌‌های عاقل و توانمند با دیگران در این است که آنها خود سرنوشتشان را می‌نویسند و می‌سازند ولی سرنوشت کار دیگران را تقدیر ارباب مردان ترسو و برده مردان شجاع است.
  • او را عوض خواهم کرد

با وجود توانایی، کنترل و هدایت خود، ما که نتوانسته ایم به خواسته ها و آرزوهایی که برای خودمان داشته ایم برسیم! چگونه انتظار داریم دیگری را تغییر دهیم (مگر اینکه به طور موقت و ظاهری طرز غذا خوردن یا لباس پوشیدن و رفتار با دیگران را تغییر بدهیم، ما نمی توانیم شخصیت و افکار انسان ها را تغییر دهیم).

بیشتر بخوانید : آداب خواستگاري براي خانواده دختر

اگر قرار باشد در زندگی اشتراکی کسی تغییر کند آن شخص فقط خود ما هستیم. ما با تغییر خود در جهت درست می توانیم تفکر و احساس همسرمان نسبت به خود را تغییر دهیم و این شاید تنها عمل و کمکی است که شما در جهت بهبود رابطه می توانید انجام دهید البته این تغییر نبایستی برخلاف اصول و ارزشهای اخلاقی و انسانی باشد.

  • بچه باعث تقویت رابطه زناشویی و گرم کردن زندگی می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که با بدنیا آمدن اولین بچه معمولاً فاصله میان زن و شوهر بیشتر (و نه کمتر) می شود و ثانیاً پرورش سالم یک کودک نیازمند محیطی آرام و عاری از تنش و همکاری و هماهنگی پدر و مادر است و اگر چه بدلیل احساس مسئولیت، حضور بچه باعث کاهش میزان طلاق می شود ولی در طولانی مدت چیزی جز زندگی باری به هر جهت و بی روح باقی نخواهد گذاشت. فرزند زمانی باعث گرمی بیشتر زندگی می شود که زوجین پیوند عاطفی و عمیقی با یکدیگر داشته باشند.

باورهای درست درباره ازدواج چیست؟

ازدواج وسیله است، نه هدف، بسیاری از ازدواج‌های غلط و ناموفق به این دلیل رخ می‌دهد که افراد آن را یک هدف قرار می‌دهند(به هر ترتیبی شده باید ازدواج کرد) در نتیجه برای رسیدن به آن گاهی بسیاری از اصول عقلانی و حتی اخلاقی را نیز نادیده می‌گیرند و زیر بار انتخاب غلط می‌روند یا بدون آمادگی و شرایط لازم درگیر آن می‌شوند.

بسیاری از مشکلات و اختلاف‌های زناشویی از بین نمی‌روند، بلکه همین که به این تفاهم برسید که در زمینه‌هایی با هم اختلاف‌نظر دارید و به یک سازگاری و توافق دونفره برسید کافی است.

زوج‌های موفق و خوشبخت نیز گاهی بحث و کشمکش دارند و اگر این طور نباشد باید در صحت و سلامت ازدواجشان شک کرد. مزیت زوج‌های موفق در این است که می‌دانند چگونه به درستی با اختلاف‌ها و مشکل‌ها مواجه شوند و به تفاهم برسند. آنها به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند و با دید برنده و بازنده به مسائل نگاه نمی‌کنند.

مطالعه بیشتر : آداب جشن عقد ایرانی

در زندگی اشتراکی هیچ فایده و قانونی وجود ندارد مگر اینکه زوجین با هم آن را وضع کرده باشند. ازدواج همچون درختی است که در صورت عدم‌ آبیاری و مراقبت، دیر یا زود پژمرده خواهدشد. مشکل‌ها و اختلاف‌های جدی زناشویی با ورود بچه‌ها برطرف نمی‌شود.

اگرچه هرچه اشتراک‌ها و شباهت‌های بین زوجین بیشتر باشد امکان به وجود آمدن صمیمیت بیشتر است ولی این به آن معنی نیست که زوجین همیشه باید در تمام لحظه‌های خوششان با هم باشند.

رابطه زناشویی یک رابطه 50/50 سپس 100/100 است. یک ازدواج‌ زمانی می‌تواند موفق باشد که در رابطه، هر یک از طرفین با تمام صفات خوب خود باشند و اشتباه دیگری را مجوزی برای خطای خود ندانند.

زوجین نه مکمل یکدیگر، بلکه حامی و تقویت‌کننده همدیگر هستند. هر یک از زوجین افرادی عاقل، بالغ، کامل و توانمندی هستند که می‌توانند زندگی خود را به تنهایی و با خوشی بگذرانند ولی با آگاهی و انتخاب تصمیم می‌گیرند با دیگری و کمک به هم مسیر رشد و ‌کمال را دلپذیرتر، معنی‌دارتر و بهتر طی کنند.

اولین شرط و لازمه ارتباط خوب و موثر زناشویی ابراز صحیح، صریح و شفاف احساسات، نظرات و خواسته‌هاست.

اگر در ازدواج قرار باشد کسی تغییر کند آن یک نفر خود ما هستیم و ما نمیتوانیم تغییر در طرف مقابل خود ایجاد کنیم.

اگرچه مشورت با والدین نشانه سلامت عقل است ولی این شما هستید که می‌خواهید با همسرتان زندگی کنید، نه آنها
——————————————————————————————————————————————
ازدواج معقوله ای مهم است که اشتباه در ان ممکن است سالیان سال ما را درگیر کند
پس بهتر است قبل از ان  به سراغ یک مشاور برویم که در انتخاب, ما را با روش های درست راهنمایی کنند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیریم و یک  زندگی سرشار از ارامش را کنار همسر خود تا سالیان طولانی داشته باشیم..

طراحی و دوخت لباس عروس شما در مزون دریس، بهترین لباس های مجلسی زیر نظر بهترین طراحان دوخت لباس در تهران در مزون ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا