تاریخچه رنگ سفید لباس عروس

رنگ سفید لباس عروس به عصر ویکتوریا در انگلستان برمی‌گردد

رسم و رسوم مراسم عروسی شاید در دهه‌های اخیر تغییرات زیادی کرده باشد، ولی یک چیز همچنان ثابت است: رنگ لباس عروس خانم! البته گزینه‌های دیگری هم برای کسانی که علاقه به سنت شکنی دارند وجود دارد. ولی بر اساس آمار طراحان معروف، تنها 4 تا 5 درصد عروس‌ها ممکن است لباس عروسی به رنگی غیر از سفید بپوشند.

تاریخچه رنگ سفید لباس عروس مستقیماً به عصر ویکتوریا در انگلستان برمی‌گردد. ملکه ویکتوریا در حدود 175 سال پیش در مراسم ازدواج خود با شاهزاده آلبرت لباس عروس سفید پوشید. انتخاب او در آن زمان همانقدر سنت شکنانه بود که مثلاً امروز خانمی بخواهد لباس سبز برای مراسم عروسی خود بپوشد!

بیشتر بخوانید : آداب جشن عقد ایرانی

در دوره ویکتوریا قرمز رنگ پرطرفدار بین عروس خانم‌ها بود، ولی ملکه جوان دست به سنت شکنی زد و بر لباس توری سفید اصرار داشت. اعضای دربار معتقد بودند که رنگ سفید بیش از اندازه ملایم بود، و برایشان عجیب بود که او لباس خز و حتی تاج سر را هم کنار گذاشت و تنها به حلقه گلی از بهارنارنج اکتفا کرد.

البته ملکه ویکتوریا اولین فرد سلطنتی نبود که لباس سفید برای عروسی خود استفاده کرد. چندین نفر دیگر قبلاً این کار را کرده بودند، ولی عوض کردن سنت رنگ لباس عروس عموماً به او نسبت داده می شود. تنها چند سال بعد از مراسم ازدواج ویکتوریا، ماهنامه محبوبی برای زنان رنگ سفید را «مناسب ترین رنگ» برای عروس ها معرفی کرد و آن را سمبلی از عفت و معصومیت دخترانه نامید.

علاوه بر پاکدامنی و معصومیت، لباس عروس ویکتوریا دو ارزش مهم دیگر را نیز انتقال داد. او با پوشیدن لباسی که از مواد فقط ساخته شده در بریتانیا دوخته شده بود، تجارت داخلی را رواج داد، و با استفاده از قسمت‌های مختلف لباس خود در سال‌های بعد صرفه جویی را نشان داد. ویکتوریا بارها و بارها از تور لباس عروس خود استفاده مجدد کرد، و حتی 56 سال بعد سالگرد مراسم خود باز هم از آن استفاده کرد.

شاید این روزها عروس خانم ها خیلی به این صرفه جویی توجهی نداشته باشند، ولی همچنان از سبک و استایل ملکه ویکتوریا پیروی می کنند. بالاتنه لباس و دامن بلند آن که تا روی زمین کشیده می شود، بیشتر لباس عروس های عصر مدرن را شبیه به لباسی که ملکه ویکتوریا در روز عروسی خود پوشید کرده است.

مطلب پیشنهادی:قوانین حلقه عشق

 

به نظر شما سلبریتی های امروزی می توانند چنین سبک ماندگاری برای لباس های عروسی از خود به جای بگذارند؟ مسلماً امکانش وجود دارد، ولی تصور آن سخت است که این اتفاق چگونه ممکن است رخ دهد. حتی مدونا خواننده موسیقی پاپ که معروف به ابداع انواع سبک های جدید فشن است هم برای هر دو مراسم عروسی خود لباس سفید پوشید.

خرید لباس عروس در تهران، درمزون لباس عروس دریس
به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاریخچه لباس عروس می توانید مقاله زیر را هم که مفصل مربوط به این موضوع است را مطالعه نمایید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا