تاریخچه تاج عروس

تاریخچه تاج عروس

پیشینه تاج عروس چیست؟

تاج عروس یکی از مهمترین بخش‌های لباس عروس است که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. تاج عروس، از قدیمی‌ترین اکسسوری های شکل تزیین زنانه است، که با آن عروس می‌تواند شکوه خود را به نمایش بگذارد. اما اینکه تاج عروس از اول به چه شکلی بوده و تاریخچه آن چیست موضوعی است که در این مطلب قصد داریم برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : تاج را درست انتخاب کنید تا مانند ملکه ای بدرخشید

تاریخچه تاج عروس

تاریخچه تاج عروس

تاج عروس به شکلی که امروز هست وجود نداشت، بلکه با مروز زمان و تغییر فرهنگ ها به شکل امروزی در آمده است. سابقه تاج به تاریخ باستان بر می گردد، زمانی که یونانیان از حلقه های گل برای احترام به خدایان بر سر آنها قرارداده می شد.

همچنین تاج های گلی که سربازان در ارتش های نظامی برای پاداش و به پاس نبردی که در جنگ داشتند به معنای گرامی داشت تلاش هایشان بود. این حلقه های گل که به تاج گل مرود معروف بود بر سر سپاهیان دلاور و وفادار گذاشته می شد تا از آنها به خاطر جنگاوری های شجاعانه شان قدردانی شود.

اولین بار در قرن ۱۸ میلادی عروس‌های ثروتمند از تاج استفاده کردند و هرچه خانواده عروس از جایگاه طبقاتی بالاتری برخوردار بود، تاجی که استفاده میکرد، گران قیمت‌تر بود. گاهی تاج عروس بصورت هدیه‌ای از طرف خانواده پدری به وی تعلق می‌گرفت که این هدیه ارزشمند تنها توسط خانواده‌های ثروتمند فراهم می‌شد.
تاریخچه تاج عروس

تاج عروس در ادامه تاریخ

وینوک ( نوعی تاج گل در اوکراین قدیم ) در کشوری مثل اوکراین در همان اوایل قرون وسطی در مراسم عروسی مرسوم شد. به طوریکه بر سر عروسان تاج هایی از گل قرار می دادند و آنها را به شکلی خاصی تزیین می کردند. کم کم سنت قرار دادن تاج گل بر روی عروس در کشورهای دیگری نیز مثل چین رواج یافت. به طوریکه آنها از شکوفه های درختان صورتی و نارنجی برای تاج گل عروس استفاده می کردند.

در زمان ملکه ویکتوریا نیز تاج های گل نارنجی برگرفته از سنت قدیم چینی مرسوم شد. در سال 1840 که مراسم عروسی ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت انجام گرفت، تاج های گل نارنجی بر سر ملکه قرار گرفت. به مروز زمان استفاده از انواع تاج در مراسم عروسی مرسوم شد.

البته علاوه بر تاج قطعا اولویت اول لباس عروس و انتخاب لباس عروس مناسب بوده. در این مقاله درمورد تاج عروس صحبت کردیم و چنانچه شما عروسی هستید که می خواهید در مراسم خود بدرخشید حتما با مزون لباس عروس دریس ارتباط بگیرید تا شما را در طراحی و دوخت لباس عروستان راهنمایی کنند.

چرا که یکی از بهترین طراحان لباس عروس تهران، مریم آرمان راهنمای شما خواهد بود.

به طوریکه هیپی ها تاج گل را در آمریکا که نماد عشق و صلح برایشان بود را به دنیای مد وارد کردند. از آن زمان به بعد انواع تاج های عروس با تلفیقی از گل و تزیینات دیگر روانه بازارهای جهانی شدند. در ابتدا برای ساخت تاج، از گل طبیعی همراه با شاخه و برگ، و حتی میوه استفاده می‌شد. امروزه در این طراحی‌ها از مروارید، نقره، آینه کاری و در خانواده‌های سلطنتی، طلا و جواهرات نیز به کار گرفته می‌شود.

تاج های گل عروس نه تنها امروزه جنبه زیبایی دارد بلکه در طول تاریخ نمادی از عشق، باروری و جشن را نیز با خود به همراه دارد.نماد تاج گل روی سر عروس؟

استفاده کردن از تاج احساس پرستیژ را تداعی می کند. اما چرا؟ تاج حس تفاخر را در انسان زنده می کند چرا که این تاج در طول تاریخ صرفا بر روی سر افراد با سابقه سلطنتی و رده بالای جامعه قرار داده می شد. لحظات برگزاری مراسم عروسی شاید یکی از معدود زمان هایی باشد که بسیاری از افراد می توانند این حس ملوکانه را تجربه کنند. اما تاج زیبایی دیگری نیز دارد. تاج گل روی سر عروس نماد تاج گذاری عشق نیز می باشد. به همین دلیل بوده که بسیاری از عروس ها از تاج سر استفاده می کرده اند. تاج های گل عروس نه تنها امروزه جنبه زیبایی دارد بلکه در طول تاریخ نمادی از عشق، باروری و جشن را نیز با خود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید : اکسسوری مناسب عروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا