راهنمای انتخاب تاج عروس

راهنمای انتخاب تاج عروس

پرطرفدار ترین اکسسوری موی عروس، تاج عروس است که اگر به درستی انتخاب شود، می تواند زیبایی عروس و لباسش را چندین برابر کند. در این مطلب، به شما کمک خواهیم کرد که تاجی در شان و مناسب زیباییتان انتخاب کنید و تمام نکاتی را که قبل از خرید تاج عروس لازم است را بدانید.

چرا تاج عروس:تاج عروس

استفاده از تاج در روز مراسم باعث ایجاد زیبایی بیشتر، حس شکوه و منزلت می‌شود، چه بسا در قدیم نیز خانواده‌های سلطنتی و اشراف زادگان از آن‌ها استفاده می‌کردند. در دوران مدرن، گاهی اوقات افراد مشهور و ثروتمند اجتماعی نیز از این تاج‌ها استفاده می‌کنند.

 

راهنمای انتخاب تاج عروس

در زمان خرید خرید لباس عروس بهتر است در انتخاب تاج عروس نیز دقت نمایید و مواردی همچون مدل آرایش، مدل مو، فرم صورت و … را در نظر داشته باشید.
پس با ما همراه باشید تا برای نتیجه بهتر با شما عزیزان به بررسی نکات انتخاب تاج عروس بپردازیم…

تاج عروس

مهمترین نکات در انتخاب تاج عروس

با توجه به این که تاج های عروس در سبک ها و شکل های مختلفی طراحی شده در نتیجه گزینش را تا حدودی برای عروس خانم ها سخت کرده اما با توجه به موارد مهمی که در این زمینه تاثیرگذار می باشند می توان خرید درست و بدون نقصی انجام داد و مدل ایده آلی از آن را تهیه نمود. بهتر است که تاج خود را پس از تهیه کردن لباس عروس و مشخص شدن مدل موهایتان بخرید و سعی کنید با همدیگر همخوانی داشته باشد.
تاج عروس جزو آخرین خریدهای استایل عروسی به شمار می آید چرا که فاکتورها و معیارهای بسیاری باید در آغاز تعیین شود و بعد از آن مطابق با آن ها تاج عروسی تهیه گردد. در ادامه به معرفی این ملاک ها و موارد مهم و تاثیرگذار پرداخته ایم.
راهنمای انتخاب تاج عروس

نوع فرم صورت:

به عبارت کلی باید گفت که صورت ها و چهره افراد فرم های متفاوتی دارند. برای این کار بهتر است که با آرایشگر خود مشورت داشته باشید. در صورتی که چهره شما فرم گرد و تپلی دارد بهتر است از تاج های بلند و کشیده استفاده نمایید و اگر صورت کشیده ای دارید و یا مدل آرایش موهایتان به طرف بالا می باشد بهتر است از تاج های ریسه ای استفاده نمایید.

مدل جواهرات:

از دیگر فاکتورهایی که در زمان انتخاب تاج بایستی به آن توجه نمایید مدل جواهرات می باشد. در صورتی که سرویس جواهر و زیور آلات براق و دارای نگین های زیادی می باشد سعی کنید تاج ساده ای را انتخاب نمایید. همینطور اگر تور و یا کمر لباس و یا بالا تنه شما با استفاده از دانتل، مروارید و نگین کار شده است بدین ترتیب بهتر است تاج بسیار ساده ای را برای خود انتخاب و تهیه نمایید.

توجه به میزان اختلاف قد عروس و داماد

در صورتی که تفاوت قد عروس و داماد زیاد می باشد با استفاده از شینیون موی بالا و بکار بردن یک تاج بلند می توانید این اختلاف را کاهش دهید. در صورتی که اختلاف قدتان خیلی کم یا حتی هم قد می باشید از انواع شینیون پایین یا موی باز و از ریسه ها یا تاج های ظریف که ارتفاع کمی دارند استفاده نمایید یا این که از مدل های تاج روی پیشانی استفاده نمایید.

مقاله های بیشتر : مراسم فرمالیته عروس

مدل و طرح لباس

در صورتی که لباس عروس دارای نگین و مروارید و سنگ دوزی زیاد می باشد بهتر است تاج ساده ای را انتخاب نمایید. همینطور اگر لباس دارای گل های دانتل و تزیینی و پر از زرق و برق می باشد بهترین کار این است که از تاج ساده ای استفاده نمایید. ولی در صورتی که لباس ساده ای دارید می توانید به آسانی تاج های براق و نگین دار را انتخاب نمایید.

مدل مو و نوع آرایش

باید توجه داشته باشید که مطابق با مدل موی خود تاج را تهیه کنید. بدین ترتیب در ابتدا باید مدل موی خود را انتخاب کرده و دقت نمایید که مطابق با فرم صورت و مدل مویی که دارید چه نوع تاجی برای شما مناسب و بهتر می باشد. بنابراین نیاز است که یک مدل شینیون موی متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید و بعد مطابق با نوع شینیون، تاج را تهیه کنید.

تور یا بدون تور

اگه قصد دارید از تور استفاده کنید، باید تاجی مناسب آن انتخاب شود. تاج‌های کلاسیک با تور مناسب تر هستند، اما تاج‌های مدرن گزینه خوبی برای استفاده با تور نیستند.

مطالعه بیشتر: تاریخچه لباس عروس سفید

مشورت کردن با آرایشگر

به منظور انتخاب تاج در ابتدا بهتر است با آرایشگر خود مشورت داشته باشید. آرایشگر شما متناسب با میزان تجربه ای که دارد شما را برای انتخاب تاج راهنمایی و کمک خواهد کرد.

رنگ تاجراهنمای انتخاب تاج عروس

به طور معمول رنگ در نظر گرفته شده برای تاج، رنگ نقره ای می باشد. ولی تاج هایی با نگین های رنگی و رنگ طلایی هم در بازار موجود می باشند. در صورتی که انتخاب صحیحی کرده باشید و همخوانی و تناسب لازم را رعایت کرده باشید می توانید از تاج های رنگی استفاده نمایید.

در زمان انتخاب تاج های رنگی به رنگ لاک و آرایش خود توجه داشته باشید.

جایگزین‌ها برای تاج عروس

اگه انتخاب شما برای شب عروسی تاج نیست، جایگزین‌های جذاب دیگه‌ای هم وجود داره. مثلا می‌تونین از گل، سنجاق سر‌های شیک یا شونه‌های زیبا استفاده کنین.

استفاده از گل، به تازگی خیلی بین عروس‌ها طرفدار پیدا کرده. همچنین همونطور که در بالا اشاره کردیم، می‌تونین از تاج گل استفاده کنین و مثل الهه‌های یونانی بشین.

راهنمای انتخاب تاج عروس

شاید خوشتان بیاید : آداب خواستگاري براي خانواده دختر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا