همه چیز درباره استایل مونوکروم

همه چیز درباره استایل مونوکروم

استایل مونوکروم یا تک رنگ، همیشه در دنیای مد محبوب بوده و طرفداران زیادی در میان سلبریتی ها و طراحان لباس دارد. یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای شیک و باکلاس بودن استفاده از استایل مونوکروم است. اگر این سبک لباس برایتان جذاب است پس در ادامه همراه ما شوید تا با این استایل بیشتر آشنا شوید.

https://aroos118.com/استایل مونوکروم چیست؟

واژه‌ی مونوکروم به انگلیسی  MONOCHROMATIC OUTFIT از دو بخش مونو به معنی «تک» و کروم به معنی «رنگ» تشکیل شده است که به طور کلی مفهوم «تک رنگ» دارد. پس مشخص است که در این استایل فقط از یک رنگ یا طیف‌های مختلف یک رنگ در پوشش استفاده می‌شود.

درواقع به این سبک از پوشش که در آن تمام لباس‌های‌تان، یک رنگ هستند، «استایل منوکروم» می‌گویند. یعنی از پیراهن و شلوار گرفته تا جوراب و کفش و کمربند، همه‌ی لباس‌ها و اکسسوری‌ها به صورت یک رنگ یا طیف هم رنگ انتخاب می‌شود.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

اجزای رنگ مونوکرومهمه چیز درباره استایل مونوکروم

استایل مونوکروم، فقط به یک رنگ محدود نمی‌شود و می‌توان در آن از طیف‌های مختلف یک رنگ استفاده کرد. پس با بازی رنگ و سایه روشن و تیره بودن یک رنگ می‌توان تیپ مونوکروم زد. رنگ مونوکروم از سه بخش تشکیل شده است:

  • انتخاب یک رنگ پایه
  • انتخاب سایه تیره ای تری از رنگ پایه
  • انتخاب سایه روشن تری از رنگ پایه

چگونه استایل مونوکروم بزنیم؟

ساده‌ترین راه برای ایجاد یک ترکیب مونوکروم این است که ابتدا یک رنگ اصلی انتخاب کنید، سپس رنگ فرعی مشتق شده از همان رنگ را از چرخه‌ی ثانویه درنظر بگیرید، شما در هر ترکیب می‌توانید از پنج رنگ استفاده کنید.

مطالعه بیشتر : شناخت انواع تیپ بدنی برای استایل کردن

در ابتدا می‌توانید از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سرمه‌ای شروع کنید. اما اگر خیلی به رنگ‌های تیره علاقه ندارید، سراغ رنگ محبوب خود بروید و به صورت تک‌رنگ از آن استفاده کنید. همیشه از سایه‌ها و طیف‌های مختلف رنگ مورد علاقه‌تان استفاده کنید. مثلاً اگر بنفش دوست دارید، می‌توانید در انتخاب لباس‌ها و اکسسوری‌های خود برای تیپ مونوکروماتیک از انواع رنگ یاسی، ارغوانی، بادمجانی و بنفش‌های روشن و تیره هم استفاده کنید.

اگر ریزنقش هستید بهتر است سرتا پا تیره نپوشید و از رنگ‌های اصلی یا طیف‌های روشن انتخاب کنید و اگر توپر و کمی چاق هستید بهترین انتخاب برای شما مشکی، تیره‌ترین طیف‌ها و رنگ‌های خنثی در تیره‌ترین درجه هستند. اگر قرار است با داشتن این استایل بلندتر دیده شوید حتما تکه‌های روشن یا براق را در قسمت پایین‌تنه بپوشید.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

همه چیز درباره استایل مونوکرومچرا مونوکروم؟

یکرنگ لباس پوشیدن احساس سادگی و هارمونی بیشتری را تداعی می‌کند. ساختن ترکیب مونوکروم ساده است و نیازی نیست نگران هماهنگ شدن رنگ‌ها باشید، بنابراین بهترین انتخاب برای روزهای پرمشغله شما خواهد بود و از طرفی، این سبک تا حد زیادی مفهوم مینیمال بودن را تداعی می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استایل مونوکروم مختص افرادی است که کوررنگی دارند و با این سبک لباس پوشیدن به خوبی می‌توانند درجات و تنالیته‌های مختلف رنگ‌ها را بشناسند. همچنین سرتا پا یکرنگ پوشیدن باعث می‌شود بلندتر و باریک‌تر دیده شوید،

معیارهای لباس پوشیدن به سبک مونوکروم!؟

توجه به جزئیات

همیشه جزئیات اهمیت بسیار زیادی دارند. به طور مثال، وقتی رنگ نارنجی را برای استایل مونوکروم خود استفاده می‌کنید، احتمالاً برایتان جالب نیست که کفش‌هایتان را هم نارنجی انتخاب کنید. اما برای اینکه هم به قوانین تیپ مونوکروم احترام بگذارید و هم خودتان حس خوبی داشته باشید، می‌توانید از تناژ بسیار کمرنگ و محو نارنجی برای کفش، چکمه یا صندل خود بهره بگیرید. یا مثلاً صندل‌های کنفی که طرح‌های ساده‌ای از نارنجی دارند را انتخاب کنید.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

توجه به اندام و فرم بدن

اگر به‌درستی با رنگ‌ها بازی کنید، می‌توانید فرم بدن خود را زیباتر نشان دهید. مثلاً اگر قرار است با داشتن این استایل بلندتر دیده شوید حتما لباس‌های روشن یا براق را در قسمت پایین‌تنه بپوشید. سرتا پا یکرنگ پوشیدن باعث می‌شود بلندتر و باریک‌تر دیده شوید. اگر خیلی لاغر هستید، سرتا پا تیره نپوشید و از رنگ‌های اصلی یا طیف‌های روشن استفاده کنید و برعکس اگر کمی چاق هستید بهترین انتخاب برای شما مشکی و رنگ‌های تیره است.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

مطالعه بیشتر : مزون چیست؟ مزون لباس دریس

رنگ متناسب با رنگ پوست و مو

سعی کنید از رنگ‌های متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید تا شیک به نظر برسید. به طور مثال، اگر پوست شما خیلی روشن و رنگ موهایتان بلوند پلاتینه است، می‌توانید به جای رنگ مشکی، از رنگ آبی تیره استفاده کنید. یا اگر رنگ پوست شما برنزه و موهایتان تیره است، بهتر است از رنگ‌هایی مثل نارنجی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

لباس طرح‌دار

مجبور نیستید فقط از طرح‌های ساده استفاده کنید. می‌توانید لباس‌های طرح‌دار را هم امتحان کنید. تنها باید رنگ‌های طرح لباس با رنگ اصلی که در استایل مونوکروماتیک خود استفاده می‌کنید یکی باشد. علاوه بر این، می‌توانید با یک استایل مونوکروم ساده، از اکسسوری طرح‌دار مثل دستمال گردن نیز استفاده کنید.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

انتخاب اکسسوری ها

پیشنهاد می شود اگر استایل شما از میان رنگ‌های گرم مثل نارنجی، قرمز، کرم و خردلی انتخاب شده، بهتر است انواع گردنبند یا دستبند به رنگ زرد انتخاب کنید.

یا اگر تیپ شما رنگ سرد دارد بهتر است از طلا و زیورآلات سفید برای اکسسوری خود بهره بگیرید. طلای رزگلد هم با رنگ‌های قرمز، صورتی، یا حتی لباس‌های پاستلی و فانتزی بیشترین تناسب را دارد.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

کلام آخر…

در این مطلب در مورد اینکه استایل مونوکروم چیست و چه معیارهایی دارد برایتان توضیح دادیم. در آخر هم بد نیست یادآوری کنیم، استایل مونوکروماتیک برای افرادی مناسب است که شهامت کافی را برای پوشیدن لباس‌های یکدست و تک‌رنگ را دارند. اگر فکر می‌کنید هنوز اعتماد به نفس برای این کار را ندارید و از طرفی هم علاقه‌مند به این سبک از لباس پوشیدن هستید، بهتر است از رنگ‌های ملایم شروع کنید تا به تدریج به این استایل عادت کنید.

همه چیز درباره استایل مونوکروم

اگر به دنبال یافتن بهترین مزون لباس عروس تهران می باشد، مزون دریس بهترین پیشنهاد برای شما که می توانید بهترین طراحان لباس را به منظور دوخت لباس عروس و هر لباس خاص و شیکی در این مزون بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا