استایل مینیمال

استایل مینیمال چه نوع استایلی است؟

استایل مینیمال که در زبان لاتین به آن مینیمالیسم می گویند در واقع یک نوع نگرشی است که بازتاب آن امروزه در همه ابعاد زندگی مدرن نمایان است همچنین به منظور اجرای همان معیارها و سبک کلاسیک است اما در قالب مدرن و امروزی. افرادی که طرفدار استایل کلاسیک هستند و از طرفی دوست دارند یک استایل امروزی تر مطابق با خواسته و علایق خود داشته باشند بهترین انتخاب استایل مینیمال است.

با ما همراه باشید تا با استایل ساده و مدرن مینیمال آشنا شوید…

لازم به ذکر است که شما این مطلب را در سایت دریس، یکی از بهترین مزون لباس های تهران مطالعه می کنید، به شما توصیه می کنیم چنانچه که به دنبال طراحی و دوخت لباس های خاص هستید و یا می خواهید اقدام به اجاره لباس عروس، یا دوخت خرید لباس عروس و مجلسی نمایید، با بهترین طراحان و دوخت لباس دریس مشورت نمایید.

استایل مینیمال

تاریخچۀ مینیمالیسم و استایل مینیمال

استایل مینیمال (Minimal style) توسط برند شنل (Chanel) شروع شد. مینیمالیست جز مدهایی بود، که طرفداران زیادی داشت. این سبک در دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ میلادی شکل گرفت. طراحان لباس های ژاپنی در ایجاد این استایل نقش مهمی داشته اند. در دهه ۱۹۸۰ با وجود دو گروه بورژوا و آوانگارد این سبک شکل منحصر به فردی به خود گرفت. در واقع برای تعریف این سبک از مد و استایل می توان به سادگی در لباس پوشیدن و یا سادکی در استفاده از اکسسوری در انواع دکوراسیون اشاره کرد.

استایل مینیمال

معرفی استایل مینیمال

به طور کلی استایل مینیمال یا مینیمالیست را می توان به داشتن و پوشیدن لباس های ساده و کاربردی تعبیر کرد. استایل مینیمال یا مینیمالیست استایلی است که درآن خبری از لباس‌های پر زرق و برق و شلوق نیست و در آن، به جای تمرکز بر روی طرح‌های مختلف لباس، بر روی کیفیت آن‌ها کار شده است.

بیشتر بخوانید : شناخت انواع تیپ بدنی برای استایل کردن

سبکی که می توانید با ترکیب ساده ترین لباس ها، استایلی شیک و جذاب برای خود فراهم کنید. سبک مینیمال به یکی از پرکاربردترین و در عین‌حال محبوب‌ترین سبک‌های طراحی مد و لباس در جهان تبدیل شده است. این طرح به نوعی در مخالفت با مصرف‌گرایی و تجمل پرستی مطرح شد و ساده‌ بودن را شعار خود قرار داده است.

استایل مینیمال

استایل مینیمالاستایل مینیمال زنانه

بیشتر بانوانی که به طبیعیت و محیط زیست احترام می‌گذارند، علاقه به استایل و مد مینیمال دارند.

لباس های مناسب استایل مینیمال که میان بانوان محبوب است، گزینه های مانند تیشرت آستین کوتاه به رنگ خنثی و رنگ سرد، دامن کلاسیک و لباس های کلاسیک در این گروه سبک مینیمال جای می گیرند.

شلوار جین، صندل، کمربند و کیف مناسب، کاپشن و مانتو اسکیمی نیز انتخاب های خوبی هستند.

استایل مینیمال مردانه

استایل مینیمال

استایل مینیمال فقط مختص زنان نیس بلکه مردان زیادی به استایل مینیمالیستی (minimal style fashion) تمایل دارند. آقایان علاقه ای به تیپ و سبک های پیچیده و شلوغ ندارند! زیرا هم به زمان بیشتری برای آمده شدن احتیاج دارند و ممکن است که با این همه جزئیات و شلوغی، خوب به نظر نرسند.

استایل مینیمال، به مردان کمک می‌کند تا با وجود فقط چند لباس ضروری در کمد، راحت استایل مخصوص به خود را بدون هیچ نگرانی داشته باشند. برای اینکه مردان بتوانند صاحب این سبک مینیمال شیک شوند به دو چیز مهم مانند تیشرت و شلوار متناسب با رنگ سفید و مشکی احتیاج دارند.

ظاهر سنتی راک، در سبک مینیمال دیده می شود. کاپشن هایی با حداقل تزیینات و بدون علامت برای این کار مناسب هستند. تی شرت هایی به رنگ سفید یا مشکی و حتی روشن تک رنگ نیز از این دسته اند.

اصول ست کردن استایل مینیمالاستایل مینیمال

  • به کار نبردن تزئینات و اکسسوری‌های برجسته و اغراق‌آمیز
  • نبودن اثری ازلوگوها و طرح‌های گرافیکی توی چشم بر روی لباس
  • استفاده از لباس‌های تک‌رنگ
  • داشتن یک سیلوئیت زیبا
  • پوشیدن لباس‌های اندازه
  • استفاده از رنگ‌های خنثی
  • آرایش مناسب استایل مینیمال داشته باشید
  • استفاده نکردن از لباس‌های طرح‌دار به جز الگوی راه‌راه

اکسسوری به سبک مینیمال

اگر طرفدار اکسسوری های پر زرق و برق، پولک و گلدوزی و یا منجوق در استایل خود هستیدبه سراغ سبک مینیمال نروید، درسبک مینیمال استفاده از اکسسوری باید کاملا خلاقانه و ناب باشد، مثلا می توانید گل سر، گوشواره و دکمه های براق اما کوچک داشته باشید. در نظر داشته باشید که کیف، کفش و کمربند یک مینیمالیسم باید عاری از هرگونه تزیینات و یا سگک باشد. هرچه از جواهرات و اکسسوری های کوچک و ساده استفاده کنید برای شما استایل شیکتری می سازد.

استایل مینیمال

 

در آخر…

نکته آخر در رابطه با طراحی لباس به سبک مینیمال این است که در کم‌ترین فرصت بتوان لباس‌هایی به سبک مینیمال را پوشید. چند آیتم در کمد لباس‌های استایل مینیمال باید وجود داشته باشد. نخستین آیتم شلوار جین است که از طیف رنگ‌های آبی و خاکستری استفاده شده باشد. آیتم بعدی بلوز یا تیشرت سفید است که بسیار پرکاربرد است. مورد بعدی، کیف و کفش با رنگ‌های یک‌دست بوده و الگوی خاصی نداشته باشد. کفش‌ها باید راحت باشد. می‌توان از کفش‌های بدون پاشنه و تخت، اسپورت و کالج استفاده کرد.

استایل مینیمال

در نهایت باید گفت که استایل مینیمال جایگاه ویژه‌ای را در بین افراد علاقه‌مند به مد و فشن و منتقدان مد و لباس پیدا کرده است و ضرورت دارد در طرح درس‌های رشته طراحی مد و لباس به این سبک هم توجه خاصی شود و در آموزش طراحی مد و لباس اصول و قواعد این سبک به‌طور کامل مورد تدریس و آموزش قرار گیرد چراکه سبک مینیمال از پرطرفدارترین سبک‌های پوشش در حال‌حاضر در همه جوامع است.

مطالعه بیشتر : همه چیز درباره استایل مونوکروم

در نهایت به منظور اطلاع از قیمت اجاره لباس و یا قیمت دوخت لباس، صفحه مربوطه را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا