آشنایی با تور عروس و انواع آن

آشنایی با تور عروس و انواع آن

تور عروس به عنوان یکی از مهم‌‌ترین اکسسوری های این لباس محسوب می‌شود و نقش مهمی در باشکوه نشان دادن عروس خانوم بر عهده دارد. از این تور برای جمع‌کردن موهای عروس و زیباتر نشان دادن ظاهر آن استفاده می‌‌شود. اگر مراسم عروسی در پیش دارید، می‌توانید در این مقاله با ما همراه بوده تا با انواع تور لباس عروسی از نوع پارچه و مدل آن آشنا شوید.

البته این مژده را نیز به شما می دهیم که که برای دوخت لباس عروس می توانید با بهترین طراحان لباس مجلسی دریس در بهترین مزون عروس تهران ارتباط برقرار نمایید. بهترین طراحان ما برای داشتن لباسی خاص همراه شما هستند.

آشنایی با تور عروس و انواع آن

فلسفه تور عروسی چیست؟

استفاده از تور عروس از گذشته‌های بسیار دور بنا به اعتقادات و فرهنگ در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این تور در رم باستان نشانی از الهه ازدواج بوده است. در آن تمدن تور عروس زرد رنگ بوده و دور تا دور بدن عروس را می‌پوشانده است. در کشورهای شرقی  این تور را روی صورت دختری انداخته که به زودی قرار است ازدواج کند. آنها بر این باور بودند که فردی که به تازگی قرار است ازدواج کند در معرض خطر ارواح و شیاطین بوده و با این تور از گزند آنها محافظت می‌شود.

بیشتر بخوانید : مزون چیست؟ مزون لباس دریس

در جوامع غربی تور را نشانی از پاکدامنی و عفت دانسته و به آن اهمیتی بالاتر از لباس عروس می‌داده اند، این تور در برخی از جوامع نیز نشانی از دلدادگی و وفاداری بوده است. در برخی نقاط دیگر تور استفاده مذهبی داشته است و به عنوان یک پوشش برای جلوگیری از نمایان شدن صورت عروس استفاده می شده است. طبق این رسومات عروس تا زمانی که خطبه عقد جاری نشده بود اجازه برداشتن تور از صورت خود را نداشت و تنها پس از آن بود که دیگران می توانستند صورت او را ببینند.

اما امروزه تور عروس، معانی قدیمی خود را از دست داده است و از آن بیشتر از هر چیزی به عنوان نمادی از وفاداری و همراهی یاد می‌شود. اولین هدف استفاده از تور افزایش جلوه های زیبایی به استایل عروس است.

آشنایی با تور عروس و انواع آن

انواع تور عروس بر اساس پارچه

در ادامه به معرفی انواع مختلف متریال‌های به کار رفته در دوخت این لباس خاص می‌پردازیم.
  • تور ساده
  • تور دانتل
  • تور گیپور
  • تور عروس حریر
  • شیفون
  • تور گلدوزی
  • تور عروس النکن
  • تور عروس
  • بروکسل
  • چارموز

تور عروس بر اساس مدل

تور عروس یک اکسسوری جدانشدنی از لباس عروس است و نقش مهمی در باشکوه دیده شدن آن دارد. در حال حاضر تورها با طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی دوخته می‌شوند و قیمتشان با توجه به اندازه و جنس تور متفاوت است. در ادامه سعی کردیم انواع تور عروس را شرح دهیم.

آشنایی با تور عروس و انواع آن

تور عروس خیلی کوتاه یا بردکیج (bird cage)

تورعروس بردکیج (قفس پرنده) که به تور لانه زنبوری هم شهرت دارد کوچک ترین تور عروسی است که جلوی سر تا چشم ها و گاهی اوقات تا چانه را می پوشاند. تور بردکیج بیشتر در مراسم های کوچک مانند جشن عقد استفاده می شود. این نوع تور با لباس عروسی که یقه بسته دارد ست می شود.

تور عروس خیلی کوتاه یا بردکیج (bird cage)

تور سرشانه یا نسبتا کوتاه Flyaway

این تور در قسمت پشتی تا کمر بوده و قسمت جلویی آن کوتاه است و تا شانه می رسد. کوتاه بودن قسمت جلویی از آنجایی مفید است که تزئینات سینه لباس عروس شما را نمی پوشاند. این تور حدود 50 سانتی متر است که به دلیل کوتاه بودن برای عروس خانم های کوتاه قد مناسب تر است.

تور آرنجی Elbow

این تور نسبت به مدل های دیگر از محبوبیت کمتری برخوردار بوده و تا آرنج امتداد پیدا می کنند. تورآرنجی سبک بوده و به راحتی قابل استفاده است.

تور روسری عروس یا منتیلا Mantilla

این نوع تور معمولا با لبه های حاشیه دار آن که دانتل و گلدوزی است شناخته می شود. انتخاب این تور به مدل موی شما بستگی داشته و به هر مدلی نمی خورد.

مطالعه بیشتر : راهنمای انتخاب تاج عروس

تور سر انگشتی Fingertip

همانطور که از اسم آن مشخص است تا سر انگشتان میرسد و برای انواع فرم بدن و لباس عروس مناسب است. این تور از مدل های محبوب عروس خانم ها بوده و حدودا 90 سانتی متر است.

تور والتز Waltz

این مدل برای عروس خانوم هایی که اهل رقص و جنب و جوش زیادی هستند و در عین حال می خواهند تور بلندی داشته باشند، مناسب است. ارتفاع این مدل که به آن باله هم کی گویند تا بالای مچ پا و پایین تر از زانو بوده و با مدل موهای مختلف سازگاری دارد.

تور سلطنتی Chapel

این مدل آنقدر بلند نیست که برای جابه جایی مشکل ایجاد کند و نیاز به کمک برای حرکت داشته باشد و با رقص شما روی زمین کشیده می شود و در کل جذاب است.

شاید برای شما مفید باشد: آیا عروس هستید و این نکات را نخوانده اید!

تور کاتدرال Cathedral

این تور رویایی آنقدر بلند و باشکوه است که با دیدن آن حیرت زده شده و می خواهید آن را داشته باشید. اما از این تور می توانید تنها در بخشی از مراسم که می خواهید از پله بالا روید یا وارد مجلس شوید استفاده کنید و عکس بگیرید و در کل روز قابل استفاده نیست. چون هم سنگین بوده و هم دست شما را برای هر کاری می بندد و نیاز به کمک ساقدوش ها خواهید داشت.

سخن آخر

تا جایی که توانستیم شما را با انواع تور عروس آشنا کردیم و همان طور که ذکر شد تورهای مختلفی برای دوخت لباس عروسی وجود دارد، همچنین سلیقه و چهره عروس خانوم ها نیز تاثیر بسزایی در انتخاب تور عروس دارد. پس نمی‌توان گفت کدام متریال نسبت به دیگری برتری دارد.

برخی از پارچه‌ها از ضخامت بیشتری برخوردار هستند که برای فصل زمستان مناسب بوده و بعضی نیز با ضخامت کمتر برای فصل تابستان استفاده می‌شود. لطافت و انعطاف پذیری پارچه نیز در انواع مختلف آن متفاوت بوده که هر کدام برای دوخت سبک خاصی از لباس به کار می‌رود.

برای اطلاع از قیمت اجاره لباس عروس می توانید نرخ خدمات مزون درس را بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا