آشنایی با انواع دامن لباس عروس

آشنایی با انواع دامن لباس عروس

پایین تنه لباس عروس گزینه موثری در زیبایی این لباس است، پس با شناخت انواع دامن لباس عروس شما می توانید بهترین گزینه را با توجه به سلیقه و شکل اندامتان انتخاب کنید. دامن های مورد استفاده در طراحی لباس عروس را می توان به چند دسته تقسیم کرد. در اینجا سعی کردیم بادسته بندی و معرفی دامن های لباس عروس شما را در این انتخاب یاری کنیم…

آشنایی با انواع دامن لباس عروس

انواع دامن لباس عروس

برای طراحی دامن لباس عروس باید به نوع پارچه و اندام عروس توجه شود. پارچه های کار شده نیاز به مدل ساده تری دارند تا پارچه دیده شود و در مقابل پارچه های ساده قابلیت تغیرات زیادی دارند. دامن های مورد استفاده در طراحی لباس عروس را می توان به چند دسته تقسیم کرد.

مطالعه بیشتر : روش نگهداری از لباس عقد و عروسی

دامن با برش A

در این مدل، بالاتنه لباس تا کمر را پوشش داده و از کمر به پایین گشاد تر شده که به شکل حرف A شباهت دارد.

دامن پفی

پرکاربرد ترین و دوست داشتنی ترین مدل دامن لباس عروس، دامن پفی است. حتی کودکان با لباس ساقدوش، علاقه مند به پوشیدن این مدل لباس هستند. پارچه تور  و حاشیه دار با این مدل زیبا تر دیده می شوند. افرادی که پایین تنه چاق دارند با پوشیدن این مدل لباس می توانند پایین تنه خود را مخفی کنند.

دامن ساده

این مدل دامن لباس عروس مانند دامن پفی برش و دوخت خاصی ندارد و پف کم تری نسبت به مدل قبلی دارد. مانند مدل قبل پارچه های دانتل و کار شده برای این مدل مناسب است.

دامن ماهی

برای افرادی که اندام متناسبی دارند و به اصطلاح فرم ساعت شنی هستند کاملا مناسب است. این افراد با این مدل می توانند زیبایی اندام خود را به رخ بکشند.

آشنایی با انواع دامن لباس عروس

دامن دنباله دار

دامن دنباله دار لباس عروس  جذابیت خاصی در عکس و فیلم عروسی دارد. به دلیل همین زیبایی این مدل نیز از مدل های پر طرفدار به شمار می آید. دامن پفی و ماهی و حتی ساده را می توان به شکل دنباله دار دوخت.

مطالعه بیشتر : راهنمای انتخاب ماشین عروس

انواع دنباله لباس عروس

  • دامن بدون دنباله که ساده و دایره شکل است.
  • دامن با دنباله کم که به شکل U می باشد.
  • دامن با دنباله بلند.

آشنایی با انواع دامن لباس عروس

دامن پیلی دار

دامن پفی یا ساده را می توان به شکل پیلی دو خت . همچنین محدودیت خاصی در انتخاب پارچه وجود ندارد. می توانید بالاتنه لباس را از پارچه گیپور و پرکار استفاده کنید و برای بهتر دیده شدن این قسمت از پارچه ساده برای دامن  استفاده کنید.

آشنایی با انواع دامن لباس عروس

دامن فانتزی

این دامن دارای اصول و قاعده خاصی نیست. با تغییر هر کدام از مدل های دامن می توانید دامن فانتزی بدوزید. می تواند جلو دامن کوتاه تر از پشت آن باشد یا از تور هایی با برش های نامتقارن استفاده کرد. از ترکیب های نامتعارف در طراحی این مدل دامن نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تور عروس و انواع آن

مدل راسته

این مدل از بالا تنه تا پایین تنگ می باشد و دامن راسته ای دارد و خط کمری ندارد. برای افرادی مناسب است که از هیکل متناسب و قد بلندی برخوردار هستند. در صورت استفاده از یک پارچه بسیار نرم و لخت، ایجاد گودی کمر نیز می‌کند.

در این بخش مدل های مختلف لباس عروس بر حسب دامن طبقه بندی شدند تا شما با توجه به اندام و سلیقه خود راحت تر لباس عروستان را انتخاب کنید و در آن بدرخشید. امیدواریم این تفکیک به شما در انتخاب دقیق تر لباس عروس کمک کرده باشد.

برای دوخت تخصصی لباس عروس می توانید با بهترین طراحان دوخت لباس عروس تهران در مزون دریس ارتباط گرفته و مشاوره شوید تا بهترین و خاص ترین لباس مناسب با سلیقه خود را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا