انتخاب ماشین عروس

راهنمای انتخاب ماشین عروس

یکی دیگر از دغدغه های مهم تدارکات مراسم عروسی، ماشین عروس و تزیین آن است. ماشین عروس از همان ابتدای شروع مراسم که داماد به دنبال عروس در آرایشگاه می رود و تا رسیدن به محل برگزاری مراسم عروسی و حتی بعد از آن در فیلم برداری ها و عکاسی های عروسی حضور دارد و یکی از پر نقش ترین المان های جشن عروسی است.

 

ماشین عروس چیست؟

ماشین عروس یک خودرو تزئین شده‌است که داماد با آن عروس را به خانه مشترک می‌برد. این رسم یکی از رسوم جدید عروسی ایرانی است. در این انتقال اقوام زوجین نیز مشارکت داشته و با خودروهای خود و بوق زدن، ماشین عروس را همراهی می‌کنند.

در بسیاری از روستاهای ایران، هنوز عروس را ببر مرکبی چهارپا مانند اسب و الاغ به خانه داماد می‌برند. امروزه در شهرها، استفاده از کالسکه و اسب و حتی بالگرد نیز به عنوان مرکب عروس رواج دارد. برخی از زوج‌های جوان نیز ماشین عروس عجیب، قدیمی و یا گران قیمت را انتخاب می کنند و در مقابل برخی نیز به ماشین‌های معمولی بسنده می‌کنند. در هر حال، سوار شدن بر زیباترین مرکب خوشبختی آرزوی همه زوج‌ها است.

راهنمای انتخاب ماشین عروس

انتخاب ماشین عروس

اولین قدم برای داشتن یک ماشین عروس شیک انتخاب خود ماشین عروس است. اگر ماشین خودتان یک ماشین مدل بالا و سالم است می توانید همان را انتخاب کنید، اما اگر برای شب عروسی خود دوست دارید که یک مدل ماشین خاص سوار شوید یا یک رنگ خاص را مد نظر دارید، در صورتی که دوست و آشنای نزدیک دارید که وسیله مناسبی دارند از آن ها قرض بگیرید یا اگر موافق چنین کاری نیستید می توانید ماشین را کرایه کنید.

راهنمای انتخاب ماشین عروس

بهترین پیشنهاد برای رنگ ماشین عروس رنگ سفید است که هارمونی زیادی با دیگر آیتم های مراسم دارد و می توانید با گل آرایی آن را خاص تر کنید.

نکات ضروری انتخاب اتومبیل اجاره ای برای روز عروسی

  • انتخاب موسسات معتبر
  • کرایه ماشین عروس به همراه راننده یا بدون آن
  • انتخاب نوع رنگ
  • طریقه گل آرایی ماشین عروس
  • رزرو به موقع
  • مراقبت از توافقات
  • وجود فضای کافی داخل ماشین
  • بررسی وضعیت ماشین قبل از تحویل
  • در نظر گرفتن زمان انتهای تحویل

برای اجاره ماشین حتما لازم است از موسسات معتبر استفاده کنید. درمواقعی که شما یک ماشین مدل بالا و یا مدلی که با رانندگی آن آشنایی ندارید انتخاب می کنید و یا گواهینامه ندارید، بهتر است که خودرو را همراه با راننده کرایه کنید.  نکته دیگر این که اگر لباس عروس بسیار بلند و پف دار است ترجیحا بهتر است از یک ماشین جادار استفاده کنید تا لباس عروس چروک نشود.

بیشتر بخوانید : رسم و رسومات مراسم بله برون

در زمان دیزاین ماشین عروس و همچنین پس از تمام شدن مراسم وقتی که می خواهید گل ها و تزیینات انجام شده را از روی ماشین بردارید مواظب چسب های به کار گرفته در آن باشید تا به رنگ اتومبیل صدمه ای نرسد. در صورتی که دوست دارید ماشین عروس را به شکل ساعتی اجاره نمایید حدود چند ساعت اضافه تر در نظر گرفته و به مواردی همچون ترافیک، بدقولی عکاس و مهمان ها و آرایشگر نیز توجه نمایید.

گل آرایی ماشین عروس

مهم ترین قدم از داشتن یک ماشین عروس شیک، تزیین ماشین عروس است. برای گل آرایی ماشین عروس حتما سلیقه خودتان و تم عروسی را در نظر بگیرید و در این میان به تجارب و ایده های گل آرایان هم دقت کنید و از آن ها کمک بگیرید. جهت تزئین ماشین عروس بهتر است از گل های برجسته و بزرگ استفاده کنید زیرا ماشین را زیباتر می کنند.

مطالعه بیشتر : آداب جشن عقد ایرانی

باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است رنگ ماشین مخالف رنگ گل هایی باشد که جهت تزئین از آن ها استفاده می شود. مثلا اگر ماشین سفید باشد نباید آن را با گل های سفید تزئین کنید. اگر ماشین شما سیاه است بهتر است ترجیحا فقط از گل های سفید استفاده نکنید.

به این موضوع توجه کنید که برخی گل ها فصلی هستد و همیشه نمی توانید از آن ها استفاده کنید و هم چنین در فصول گرم باید از گل هایی با طاقت گرمای بالا استفاده کنید. اگر مراسم در فصل تابستان است، بیهوده برای گا آرایی ماشین هزینه نکنید، زیرا گل ها در درجه دمای فصل تابستان در مدت نیم ساعت پلاسیده می شوند. به جای آن می توانید با روبان و یا تور ماشین تان را تزئین کنید. برای جلوگیری از این موارد حتی می توانید از گل های مصنوعی با جلوه های رنگارنگ استفاده کنید.

شیک ترین گل برای ماشین عروس، گل های رز هستند. گل های رز قرمز بر روی ماشین عروس سفید یک جلوه خاص و خیره کننده خواهد داشت. ترکیب گل های سفید و صورتی هم یک ظاهر لطیف به ماشین عروس شما می دهند. هم چنین می توانید کمی پا فراتر گذاشته و از گل های بزرگ تر و خاص تر مثل لیلیوم، میخک و یا حتی گل های آفتاب گردان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : آیا عروس هستید و این نکات را نخوانده اید !

نکاتی دیگر در گل آرایی ماشین عروس

  • تطابق با تم عروسی
  • در نظر گرفتن گرما و سرما
  • انتخاب رنگ ها و ترکیب ها
  • نوع گل ها
  • استفاده از تزیینات اضافی
  • سازگاری گل با ابعاد ماشین
در آخر…

در این مقاله شما را با نحوه انتخاب ماشین عروس، نکاتی که باید در اجاره کردن و گل آرایی آن در نظر داشته باشید، آشنا کردیم. اما در حقیقت این سلیقه و بودجه شماست که حرف آخر را می زند و هدف ما تنها یاری کردن شماست. البته چنانچه به دنبال خرید یا اجاره لباس عروس در تهران می گردید می توانید با بهترین طراحان ما در مزون لباس عروس دریس ارتباط بگیرید تا شما را برای یک مراسم عالی با لباس خاص و زیبا راهنمایی کنند. باشد که بهترین باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا