معرفی انواع استایل لباس

معرفی انواع استایل بخش اول

در مقاله معرفی استایل و اهمیت آن، فهمیدیم که استایل چیست. استایل می‌تواند از ساده‌ترین ظاهر تا پیچیده‌ترین شکل‌ها را به خود بگیرد. بعضی سلایق نمونه‌های ساده را ترجیح می‌دهند و از ترکیب رنگ و شکل زیاد استقبال نمی‌کنند. در حالی که بعضی افراد دوست دارند رنگ‌ها و طرح‌های زیادی در لباس خود داشته باشند. در هر دو صورت می‌توانید با یک جستجوی دقیق یک استایل جذاب برای خود رقم بزنید.

انواع استایل

استایل در واقع به 3 قسمت برحسب سادگی، کاربرد و زمان تقسیم شده که در ادامه شرح خواهیم داد. در اینجا با انواع استایل بر اساس سادگی و کاربرد همراه ما باشید.

انواع استایل بر اساس سادگی

استایل مینیمال (Minimal)

استایل مینیمال ساده‌ترین نوع استایل است که به جای استفاده از رنگ‌های و طرح‌های زیاد، به کمک طراحی شیک، جنس مناسب و استفاده از یک یا دو رنگ یک استایل جذاب ایجاد می‌کند.

معرفی انواع استایل

باید توجه داشته باشید که در این استایل توجه به نوع دوخت، جنس و تناسب اندازه‌ها بسیار مهم است. معمولا در این سبک ترجیح داده می‌شود از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سورمه‌ای یا رنگ‌های خنثی مثل طوسی و خاکستری استفاده شود.

بیشتر بخوانید : شناخت انواع تیپ بدنی برای استایل کردن

استایل کژوال (casual)

این استایل در دسته سبک‌های راحت قرار می‌گیرد و قواره لباس معمولا چسب انتخاب نمی‌شود، اما در عین حال تیپ جذابی را برای شما به همراه می‌آورد. در این استایل شما می‌توانید شلوار یا پیراهن لی را با کفش‌های کتانی سفید یا روشن ست کنید. این استایل طیف وسیعی از جنس و رنگ را در خود جای می‌دهد.

استایل کژوال

استایل ماکسیمال (Maximal)

استایل ماکسیمال به معنای استفاده حداکثری از رنگ‌ها و طرح‌ها است. شما در این سبک می‌توانید به راحتی رنگ‌های گرم و شاد را در کنار یکدیگر قرار دهید و با افزودن چند اکسسوری یک استایل جذاب ایجاد کنید. در این مدل هر چیزی به شکل اغراق‌آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استایل ماکسیمال

استایل ویمسیکال (Whimsical)

این سبک شامل استفاده فراوان از رنگ‌ها به صورت ترکیبی و مینیاتوری است. استفاده از رنگ در این استایل معمولا به صورت طرح‌های مختلف بروز می‌کند. یعنی وجود نقطه‌ها، گل‌ها و خط‌هایی که با رنگ‌های روشن و جذاب کشیده شده‌اند. این همان سبکی است که اصطلاحا در ایران به آن لباس گل‌گلی گفته می‌شود. در این طرح رنگ‌های روشن در مرکز و رنگ‌های تیره در صورت استفاده در حاشیه قرار می‌گیرند.

استایل ویمسیکال

انواع استایل بر اساس کاربرد

قطعا هر لباسی مناسب هر مکان و مجلسی نیست، شما هنگامی که به دانشگاه می‌روید و زمانی که به مهمانی یا به مسافرت می‌روید به شکل یکسانی لباس نمی‌پوشید. به همین دلیل می‌توان لباس‌ها را بر اساس کاربرد آن‌ها نیز دسته‌بندی کرد که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : آشنایی با استایل لش

استایل رسمی (Formal)

این سبک یک استیل جذاب و در عین حال موقر و قابل احترام برای شما ایجاد می‌کند. جنس لباس و دوخت آن در این سبک بسیار مهم است. استفاده از کت‌های فاخر یا نیم پالتو به همراه یک کیف چرمی به شما در ایجاد چنین استایلی کمک می‌کند.

انواع استایل

اگر دیدار مهمی دارید که می‌خواهید لباس پوشیدن شما باعث جلب اعتماد به شما شود این استایل بسیار مناسب است. در این استایل سعی بر این است که سبک پوشش شما، بر نفوذ کلام و ابهت شما بیفزاید.

استایل کالج (college)

این استایل اگرچه نوعی پوشش مناسب برای دانشگاه و مدرسه است اما با کمی خلاقیت می‌تواند به یک استایل جذاب برای استفاده در همه مکان‌ها تبدیل شود.

لباس‌های این سبک پوشش بیشتر از پارچه‌های چهارخانه، شطرنجی، گینگهام، تویید، آرگایل و تارتان دوخته می‌شود. کفش‌های ساده و بدون رزق و برق، شلوارهای کتان اتو کشیده با فاق بلند، لباس‌های یقه دار، جلیقه‌های کلاسیک و کت‌های بلیزر نیز در این سبک زیاد استفاده می‌شود.

استایل خیابانی(Street)

استایل خیابانی استایلی است که برای رفت و آمد در خیابان مناسب باشد. از آنجا که اغلب افراد سلیقه خاص خود را در زمینه پوشش دارند این سبک دامنه بسیار گسترده‌ای دارد. استفاده از رنگ‌های متنوع و دوخت مناسب می‌تواند به شما در ایجاد یک استایل جذاب خیابانی کمک کند.

استایل خیابانی

استایل ورزشی (sporty)استایل ورزشی

استایل ورزشی معمولا به صورت ست استفاده می‌شود. استفاده از گرم‌کن‌های ورزشی، شلوارهای اسپرت، کلاه لبه دار و کفش‌های کتانی در این استایل رایج است.

راحتی لباس در این سبک بسیار مهم است همچنین باید از جنسی استفاده کنید که در هنگام تعریق اذیت کننده یا حساسیت‌ زا نباشد. برای مثال پارچه‌های نخی و پنبه‌ای مناسب هستند.

استایل هنری (artsy)

استفاده از لباس‌های گشاد، طرح‌های منحصر به فرد، مفاهیم تفکر برانگیز مثل یک شعر در این سبک بسیار استفاده می‌شود. زیورآلات دست‌ساز مثل دستبند یا گردنبند، پارچه‌ جین و کتان در این سبک به فراوانی استفاده می‌شود.

شما هر سبک لباسی که بخواهید را می توانید در یکی از بهترین مزون های تهران با راهنمایی و مشاوره بهترین طراحان لباس دریس ثبت سفارش دوخت و یا به انتخاب و سلیقه خود از نمونه لباس های خاص این مزون خریداری نمایید.

مطالعه بیشتر : مزون چیست؟ مزون لباس دریس

استفاده از زیورآلات دست‌ساز، پارچه‌های کتان و جین در این سبک نمود بیشتری دارند. در این استایل به وفور نقوش زیبای هنری و اشعار شاعران معروف را به وفور بر روی پارچه لباس‌ها می‌بینیم. در این استایل، شکل پوشش، یک تجسم هنری است که هیچ محدودیتی در شکل و رنگ و طرح ندارد.

استایل هنری

استایل الگانت (elegant)

تمرکز سبک الگانت بر دیده‌شدن و خودنمایی است. به همین دلیل استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های منحصر به فرد در این سبک بسیار رایج است. این سبک که غالبا به عنوان یک استایل دخترانه شناخته می‌شود، با آرایش صورت و مو نیز همراه است. این سبک از لباس‌ها بلند، رنگ‌های شاد و اکسسوری براق برای ایجاد یک استایل جذاب استفاده می‌کند.

استایل الگانت

استایل اگزوتیک (exotic)

استایل اگزوتیک، استایلی با آیتم‌های عجیب، غریب و در عین حال جذاب است و برای ایجاد یک استایل کاملا متفاوت تمرکز دارد. کسی که از این استایل استفاده می‌کند قصد انگشت‌نما بودن را دارد. به همین دلیل استفاده از طرح‌های عجیب، آرایش‌های منحصر به فرد و اکسسوری‌های غیرعادی در این سبک متداول است.

استایل اگزوتیک

استایل تام بوی (tomboy)

این استایل برای استفاده از لباس و تزئینات پسرانه برای دختران ایجاد شده است. اگر تمایل دارید یک استایل جذاب پسرانه برای خود انتخاب کنید که البته ظرافت‌های دخترانه را نیز در خود جای داده باشد استایل تام بوی کاملا مناسب است. این استایل از پارچه‌های چهارخونه، شلوار جین و کتانی و کلاه لبه دار استفاده می‌کند.

استایل تام بوی

 

استایل کاری (Business Style)

این سبک مناسب استفاده در محل کار است. سادگی و در عین حال فاخر بودن باعث می‌شود که این سبک به یک استایل جذاب تبدیل شود. باید توجه داشت که پوشش در محل کار نباید جلف و سبک به نظر برسد و هم‌ زمان یک پوشش قابل تحسین و زیبا برای شما فراهم کند. برای زنان این استایل معمولا مانتو‌های شیک و محکم و برای مردان شلوار راسته به همراه کت پارچه‌ای یا کتان را توصیه می‌کند.

استفاده از شلوارهای راسته، کیف‌های اداری، کفش راحت از جنس کتان یا جیر و کت‌های بلند از لباس‌های پرکاربرد در این استایل هستند. اکسسوری‌های جذاب و در عین حال ساده مانند یک ساعت ظریف چرم یا یک دستمال گردن زیبا می‌توانند استایل کاری شما را کامل کنند.

استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibrant)

استفاده از رنگ‌های زنده نئونی و پاستلی، طرح‌های بزرگ و نامتقارن، الگوهای وحشی و خاص، نشان می‌دهد که برجسته‌ترین ویژگی این استایل، جلب توجه کردن است.

استایل پر جنب‌و‌جوش

ادامه در مقاله معرفی انواع استایل 2 …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا