مراسم فرمالیته عروس

مراسم فرمالیته عروس

شاید بارها واژه عروسی فرمالیته به گوشتان خورده که در واقع می توان گفت عروسی فرمالیته مراسمی می باشد که پیش از جشن اصلی برگزار می شود و ظاهر سازی شده از جشن عروسی واقعی است. حال اگر شما قصد دارید چنین مراسمی داشته باشید، به شما کمک خواهیم کرد که به طور کامل با این مراسم آشنا شوید و بدون نقص از جشن فرمالیته خود لذت ببرید.

مراسم فرمالیته چیست؟

مراسم فرمالیته چند سالی است که بین عروس و داماد‌های ایرانی جا افتاده، روز فرمالیته برای عکس برداری عروسی است و قبل از عروسی اصلی انجام می‌شود. زوج‌ها معمولاً چند روز تا یک ماه قبل از مراسم رسمی عروسی ثبت می‌کنند. که ممکن است حدود یک روز کامل (بسته به مکان و نوع فیلم‌برداری و عکس‌برداری) از آن‌ها وقت بگیرد. که در واقع انجام این کار به منظور کاهش فشارها و استرس‌هایی مانند نوع آرایش صورت و مو و ماندگاری آن، دیزاین دسته گل عروس و… در روز مراسم است.

مطالعه بیشتر : تاریخچه لباس عروس سفید

در این جشن، شما میزبان تعداد زیادی میهمان نخواهید بود و فقط شما هستید و شریک زندگیتان به همراه گروه فیلمبرداری. فرمالیه عروسی بیشتر به این منظور می باشد که شما بتوانید سر صبر و حوصله عکس هایی که دوست دارید از روز عروسی خود داشته باشید را در لوکیشن های مختلف بگیرید.

یعنی زوج‌ها با لباس عروس و دامادی خود حاضر می‌شوند، عروس به آرایشگاه می‌رود (درست مانند روز مراسم) و عکس‌برداری و فیلم‌برداری باغ و آتلیه را انجام می‌دهند. و برای مثال چنانچه عروس و داماد برای مدل مو و یا حتی آرایش عروس خواهان تنوع بیشتری بودند می‌توانند برای مراسم اصلی تغییراتی ایجاد کنند و با ظاهری متفاوت‌تر در روز عروسی حاضر شوند. برای این روز مهمترین نکته لباس عروس است.

مراسم فرمالیته عروس

لباس فرمالیته عروس:

لباس فرمالیته عروس به لباسی گفته می‌شود که در روز عکاسی فرمالیته عروس به تن می‌کند و گاه این لباس به لباس‌های اسپرت هم تغییر می‌کند. اما اگر عروس مایل باشد در روز عکاسی فرمالیته‌ی خود، لباس عروس ساده به تن داشته باشد باید لباسی با یک سری ویژگی‌هایی انتخاب کند که آن را مناسب عکس برداری عروسی می‌کند.

البته گاهی عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند از لباس عروس اصلی خود در روز فرمالیته استفاده کنند که این گزینه ریسک زیادی دارد. به این علت که ممکن است هنگام عکاسی برای لباستان اتفاقی بیفتد. برای انتخاب لباس عروس فرمالیته باید به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

مراسم فرمالیته عروس

لباس فرمالیته عروس چه شکلی است؟

البته که لباس عروس فرمالیته جزو نکات اصلی این مراسم است. اما این لباس عروس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

جنس لباس عروس:

معمولا اکثر عروس و داماد‌ها تم عکاسی طبیعت را می پسندند. پس بهترین لباس برای این تم‌ها لباس عروس حریر است. چراکه این لباس‌ها مانند پر سبک هستند و عروس به راحتی می‌تواند با آن ژست‌های متفاوت بگیرد.

طراحی و دوخت لباس عروس:

طراحی و دوخت لباس فرمالیته عروس باید راحت و تا جایی که می‌شود غیر رسمی و به اصطلاح شق و رق نباشد. شما باید در این روز مداوم ژست بگیرید و حرکت کنید؛ پس بهتر است لباسی به تن کنید که در آن راحت باشید.

در این بخش جا دارد که مزون دریس یکی از بهترین مزون های لباس عروس تهران را به منظور خرید لباس فرمالیته و یا دوخت لباس فرمالیته به شما پیشنهاد بدهیم. از طریق تماس با ما می توانید با مزون ارتباط برقرار نمایید.

رنگ لباس:

خوبی لباس عروس فرمالیته این است که شما باید در رنگ‌های روشن بپوشید تا در عکس‌ها بیشتر به چشم بیایید؛ پس می‌توانید علاوه بر سفید به رنگ‌های شیری، صورتی ملایم و آبی کم رنگ و … هم فکر کنید.

جهت ایده:

لباس عروسی که دامن پر چین و بلندی داشته باشد مناسب تر است، چراکه می‌توان با این مدل دامن، ژست‌های فوق‌العاده‌ای گرفت. همچنین اگر می خواهید تم عکس‌هایتان کمی متفاوت و خاص‌تر باشد می‌توانید به لباس فرمالیته‌ی عروس کوتاه هم فکر کنید. این مدل لباس عروس‌ها برای افراد لاغر به شدت توصیه می‌شود.

مطالعه بیشتر : چه لباسی بهترین گزینه برای نامزدی هست؟

آرایش فرمالیته

از آن جایی که رفتن به آرایشگاه ممکن است هزینه‌بر باشد، الزامی نیست که حتماً برای فرمالیته عروس به آرایشگاه بروید. چه بسا با یک آرایش ساده و مختصری که خودتان انجام داده‌اید، فیلم و عکس فرمالیته بسیار طبیعی و جالب شود. حتی مدل موهایتان هم اگر ساده باشد، مثلاً باز باشد، جلوه‌ی زیبایی را در نتیجه‌ی کار به وجود می‌آورد.

مراسم فرمالیته عروس

لوکیشن فرمالیته

بنا به سلیقه شما و میزان بودجه در نظر گرفته می‌توانید از لوکیشن‌های مختلف استفاده کنید.

  • لوکیشن باغ مخصوص عکاسی و تصویربرداری
  • لوکیشن کویر
  • لوکیشن ساحل دریا
  • لوکیشن جنگل
  • لوکیشن ابنیه تاریخی
  • لوکیشن عمارت
  • و…

حتی می‌توانید برای فرمالبته عروس به شهر یا کشوری دیگر سفر کنید تا در مناظری بکر و دست نخورده تصویر عاشقانه‌هایتان ثبت گردد. که بستگی به بودجه شما دارد.

مراسم فرمالیته عروس

مزایای فرمالیته عروسی:

  • آرامش بیشتر در روز مراسم اصلی
  • نداشتن استرس
  • می‌توانید در منظره و مکان دلخواهتان، بدون داشتن استرس برای کمبود وقت، لحظه‌های زیبایی را خلق کنید.
  • تنوع تصویری بسیاری در آلبوم
  • تجربه‌ای خاص و زیبا و در عین حال عاشقانه
  • عکاسی با لباس‌های متفاوت
  • هیچ قاعده و قانونی شما را محدود نمی‌کند و در انتخاب لباس ، آرایش و…

در آخر…

حال که به طور کامل متوجه شدید که مراسم فرمالیته چیست؟ به این ترتیب به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که ابتدا بودجه خود را برای برگزاری مراسم عروسی محاسبه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های ضروری به سراغ برگزاری فرمالیته بروید. به این ترتیب می‌توانید بهترین تصمیم را برای برگزاری فرمالیته بگیرید.

از این که تا انتها این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله به پاسخ این سوال که فرمالیته چیست رسیده باشید.

مراسم فرمالیته عروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونیم کمکتون کنیم؟
ارسال از طریق واتساپ
اسکرول به بالا